مکانیکی تهران , مکانیکی سیارتهران , مکانیکی غرب تهران | امدادخودروتهران

مکانیکی تهران و امدادخودروتهران شبانه روزی در غرب و شمال تهران | مکانیکی در تهران

مکانیکی تهران , مکانیکی سیارتهران , مکانیکی غرب تهران | امدادخودروتهران

مکانیکی تهران و امدادخودروتهران شبانه روزی در غرب و شمال تهران | مکانیکی در تهران

مکانیکی تهران , مکانیکی سیارتهران , مکانیکی غرب تهران | امدادخودروتهران

مکانیکی و تعمیرگاه انواع ماشین های خارجی و ایرانی به صورت شبانه روزی در محل کار و سیار | مکانیکی تهران , مکانیکی غرب تهران

بایگانی

مکانیکی تهران | غرب و شمال | مکانیکی تهران

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷ ب.ظ

مکانیکی تهران , اتومکانیک غرب , مکانیکی در تهران | مکانیکی سیار تهران ,

اتومکانیک تهران , مکانیکی غرب , مکانیکی شمال , امدادخودرو تهران

مکانیکی تهران دارای کادری مجرب و کار آزموده می باشد که آماده ارائه خدمات مکانیکی بصورت شبانه روزی می باشد . این اتومکانیک با استفاده از بروز ترین امکانات خدمات دهی خود را با بهترین کیفیت ممکن برای مشتریان عزیز خود ارائه می دهد .

مکانیکی تهران | مکانیکی تهران | مکانیکی تهران | مکانیکی تهران | مکانیکی تهران

ارائه کلیه ی خدمات : مکانیکی – جلوبندی – تنظیم موتور – تعویض روغن

( تعمیرات در محل کار – سرویس روغن در محل کار – باتری فروشی در محل کار )


 مکانیکی تهران

سیــارهمیـشههمـه جا

ارتباط با مکانیکی تهران

شما مشتریان عزیز برای آگاهی از سایر خدمات ما می توانید با ما بصورت شبانه روزی در ارتباط باشید .

تلفن های تماس :

۰۹۱۲۷۹۹۸۴۳۷

۰۹۹۰۱۷۰۱۳۷۲

توجه !

مشـــاوره قبـل از تعمیـرات خودرو رایگــان می باشـد .

مکانیکی همت

تعمیر انواع ماشین های ایرانی و خارجی :

(تعمیر انواع ماشین های ایرانی و خارجی : هیوندا , کیا , نیسان , مزدا , تویوتا , لیفان , جک , چری , ام وی ام , زانتیا , c5 , ال۹۰, ساندرو ,مگان ,پژو۴۰۵ , پژو۲۰۶ , پژوپارس , سمندef7 , رانا , دنا , تیبا , پراید و ….)

مکانیکی تهران

دلایل دود آبی خودرو چیست ؟

خودرو میتواند بخاطر۳ مشکل دود آبی داشته باشد .که هرکدام را در زیر  برای شما توضیح میدهیم.

۱٫ضعیف بودن رینگ و پیستون :

در داخل موتور باعث میشود که خودرو دود آبی داشته باشد و روغن موتور کم شود در این حالت موتور ماشین باید تعمیر گردد.

۲٫لق شدن یا گشاد شدن گیت سوپاپ :

دلیل دوم لق شدن یا گشاد شدن گیت سوپاپ می باشد که در این حالت با باز کردن سیلندر و و انجام کارهای تراشکاری دود قطع میشود.

۳٫خرابی لاستیک سوپاپ :

خرابی یا سفت شدن لاستیک سوپاپ باعث دود آبی در موتور میشود در این حالت روغن از لای کاسه نمد وسوپاپ رد شده و روی پیستون قرار میگیرد و این کار فقط با باز کردن سیلندر درست میشود.


مکانیکی تهران | مکانیکی سیار تهران | اتومکانیک سیار تهران


عدد اکتان چیست؟

اکتان بنزین

توانایی متراکم شدن سوخت قبل از احتراق خود به خودی را عدد اکتان می‌گویند. به زبان ساده‌تر هرچه اکتان یک سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل پدیده احتراق مخرب مقاوم‌تر است. یک سوخت خوب باید فقط پس از جرقه شمع مشتعل گردد و شعله احتراق آن بصورت آرام‌سوز سرتاسر اتاقک احتراق را طی نماید تا انرژی مفیدی بر تاج پیستون وارد آید. شعله احتراق بصورت یک موج از شمع شروع می‌شود، سپس بصورت یکنواخت تمامی اتاقک احتراق را دربر می‌گیرد.

اگر بخواهیم گسترش شعله احتراق را مجسم کنیم باید آن را به موجی که در اثر برخورد یک قطره آب به سطح یک حوض به وجود می‌آید تشبیه کنیم؛ پس از برخورد قطره آب به سطح آب راکد حوض یک موج کوچک دایره شکل تولید می‌شود که هر لحظه بزرگتر می‌شود تا به تمامی پیرامون حوض برسد.

گسترش شعله احتراق به این شکل سبب برخورد موج انفجاری یک دست، قوی و یکنواخت بر تاج پیستون می‌گردد. حال چنان‌چه قطرات متعددی بر مناطق مختلف سطح آب حوض برخورد نماید امواج دایره‌ای شکل متعددی در مراحل گوناگون تولید می‌شود که پس از گسترش و رشد به یکدیگر برخورد می‌کنند و بر هم اثر متقابل می‌گذارند و گاه همدیگر را خنثی می‌کنند. امواج احتراق مخرب درست به مانند امواج سطح چنین حوضی می‌شوند: در مراحل مختلف تولید شده و آثار متقابل بر هم اعمال می‌کنند و یکدیگر را خنثی می‌کنند. در این حالت فشار داخلی اطاقک احتراق همراه با ارتعاشات زیان بار بالا می‌رود و دمای زیاد، انرژی مکانیکی موتور را تلف می‌کند.

احتراق بنزین در موتور

در صورتی که سوخت از اکتان صحیحی (مطابق با نظر سازنده و نسبت تراکم موتور) برخوردار نباشد زودتر از زمان مقرر محترق گشته و قبل از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا و همچنین قبل از جرقه شمع مشتعل می‌شود که عواقب این امر پر واضح است.

 

تفاوت بنزین سوپر با نوع معمولی:

تفاوت بنزین سوپر با معمولی در عدد اکتان آن بوده که در نوع معمولی ۸۷ و در سوپر ۹۵ است. اکتان بالاتر یعنی انفجار در فشار بالاتر، یعنی بنزین سوپر دیرتر از بنزین معمولی منفجر می‌شود. هر خودرو با توجه به نوع موتور خود، نیازمند بنزینی با اکتان متفاوت است که در دفترچه‌ی راهنمای خودرو بدان اشاره شده است. دانستن عدد اکتان مناسب و استفاده‌ی آن در هنگام سوخت‌گیری امری مهم است که سبب استفاده‌ی بهینه از موتور و افزایش عمر مفید آن می‌شود که توجه به این نکته در مورد خودروهای با اکتان بالا ضرورت بیشتری می‌یابد، زیرا اگر به خودرویی که به بنزین معمولی احتیاج دارد، بنزین سوپر زده شود فقط از توان خودرو کاسته می‌شود ولی اگر به خودرویی که به بنزین سوپر احتیاج دارد، بنزین معمولی زده شود، هر بار قبل از رسیدن پیستون به بالاترین نقطه در سیلندر، بنزین اشتعال پیدا کرده و پیستونی را که هنوز حرکت سر بالایی خود را کامل نکرده به پایین می‌راند. نتیجه‌ی آن، فشار به مجموعه‌ی پیستون، شاتون، میل‌لنگ و سوپاپ‌هاست و معمولاً با صدای خشنی همراه است و عدم توجه به این مورد در دراز مدت سبب آسیب به موتور و کاهش عمر مفید آن می‌شود. نکته مهم در خودروهای جدید و مخصوصا موتورهای با پایه گازسوز این است که آنها با بنزین سوپر بهتر کار می‌کنند، بنابراین وقتی شما به ماشین خودتان بنزین سوپر می‌زنید احساس شتاب بالاتر به سبب افزایش قدرت انفجاری و بهره‌وری بیشتر در عملکرد موتور را شاهد خواهید بود.

نظرات  (۱)

۱۹ دی ۰۰ ، ۱۳:۱۱ بهنام صالحی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی